90 (212) 210 10 10

HABERLER

12. Havacılık Zirvesi

12. Havacılık Zirvesi

Muharrem Gündoğan, Necdet Aksac, Doğan Yiğit ve Uğur Gürgül’ün katılımıyla toplam 2.30 saat süren ve 1 ara verilen bir planda yapılan etkinliğimizde, konu olarak Genel Havacılığı belirlemiştik. Bu konu başlığı üzerine hazırladığımız sorularımızı moderatörümüz Seren Ateş konuklarımıza sordu.

Başlangıcı sunucumuz Tuğçe Karakaya giriş konuşmasını yaparak mikrofonu moderatörümüze bıraktı. Moderatörümüz öncelikle belirlemiş olduğumuz ortak 4 soruyu sormaya başlayarak etkinliğimize devam edildi. Sorularımız şunlardı;

1.Havacılık sektörünün çok derin uçsuz bucaksız bir sektör olduğu konusunda hemfikiriz. Bu sektörde yer almak istediğinizi nasıl anladınız? Meslek seçimi olarak ben bu işi kesinlikle yapmalıyım kısmına nasıl karar verdiniz?

2.Biliyoruz ki her mesleğin avantajları olduğu kadar dezavantajları da var. Avantajlarını duymaya alıştık. Sizlerden de dezavantajlarını öğrenebilir miyiz?

3.Hali hazırda mezunların ve üniversite öğrencilerin en merak ettiği soruların başında, İşe alımlar ne zaman gerçekleşecek sorusu geliyor. Bu konu hakkında sizlerin düşünceleri nelerdir?

4.Sektörün eski haline ne zaman döneceği de akıllarda yer alan bir diğer önemli soru. Sektörün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Havacılık sizce ne zaman eski ivmelenmeyi kazanır?

Bu dört sorumuzu konuklarımız teker teker cevapladıktan sonra, TASSA Denetleme Kurulu Başkanı sayın Uğur Gürgül Bey için hazırlamış olduğumuz diğer 4 sorumuzu kendisine ilettik. Kendisinin soruları da şunlardı;

1. Aslında havadaki yolcuların emniyetinin ve kontrolünden siz sorumlusunuz. Buda üzerinizde bir baskı yaratıyordur. Uçuşlarınızda ne tür baskılar altında kaldınız? Nasıl tepkiler verdiniz?

2. Bir yerde, bir gökte mesleğinizi icra ettiğiniz için basınç konusunun önemi tartışılmaz bir gerçek. Kabin görevlilerinin basınç değişimlerine karşı aldıkları önlemler nelerdir? Biraz bunlardan bahsedebilir misiniz?

3.İngilizce artık havacılığın vazgeçilmezi haline geldi. İngilizce dışında hangi dilin ya da dillerin öğrenilmesini önerirsiniz?

4.Kabin memurluğu için biliyorsunuz ki herhangi bir ön lisans bölümü okuma şartı var. Sizce bu bölümü okuyan kişilerin önceliği olmalı mı? Yoksa her bölümden kişilerin alımlarına devam mı edilmeli?

Uğur Gürgül Bey’in sorularının bitiminden sonra, etkinliğimize 10 dakika ara verildi. Bu ara sırasında etkinlik özelinde anlaşmış olduğumuz sponsorlarımızın öğrencilerimize ücretsiz ürün dağıtımı gerçekleşti. Bu 10 dakikalık ara bittikten sonra etkinliğimize kalan 3 konuğumuza sorduğumuz sorularla devam edildi. Bu sorularımız isimlerin başlığı altında şunlardı;

Muharrem Gündoğan:

1.Şu an katılımcılarımızdan birçok kişinin hayalerini pilot olmak süslüyor. Pilot olmanın ne gibi yolları var? Pilotların eğitimi kaç yıl sürüyor ve devamında süreç nasıl ilerliyor? Bu konu hakkında genel bir bilgilendirme yapabilir misiniz?

2.Bir havayolu şirketi 6-7 ay önce tek pilotlu uçuşlara önümüzdeki yıllarda başlayacağını duyurmuştu, milyon dolarlık uçakları tek pilotla uçurmak sizce ne kadar mantıklı? İlerleyen yıllarda uçaklarda tek pilot uygulamasına geçilir mi?

3. Biraz kişisel bir soru olacak, ilk uçuşunuzda neler hissettiniz? Asla unutamadığınız tehlikeli uçuş olarak tanımlanan bir uçuşunuz oldu mu?

4.Havacılık gündeminde sıkça yer alan İHA’ların yaygınlaşması neticesinde pilotluk mesleği nasıl şekillenecektir? Mesleğin geleceği hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

Necdet Aksac:

1.Uçak teknisyenlerinin gündeminden neredeyse hiç düşmeyen unvan sorunu hakkında bir soru sormak istiyorum. Hali hazırda şuan 4 senelik bölümlerden mezun olunca “lisansiyer” olarak unvan alıyoruz. Bunun değişmesi yönünde derneğinizin yürüttüğü bir çalışma mevcut mu? Mühendislik unvanına kavuşabilecek miyiz?

2.Şu soruyla devam edeyim. Olası bir unvan değişikliği durumunda derneğin adında bir revizyon planlamanız var mı?

3.Uçak teknisyenliği aslında birçok farklı şirkette yapılıyor. Son dönemde ülkemizde Milli teknoloji Hamlesini göz önünde bulundurarak, savunma sanayiinde teknisyen alımları arttı. Savunma sanayii ve sivil havacılıkta ki çalışma şartlarının karşılaştırmasını yapabilir misiniz?

4.Dernek işleyişinden bahseder misiniz? Başkanlık süresince ne gibi faaliyetlerde bulundunuz?

Doğan Yiğit:

1.Vakıf üniversitesinde sadece okulumuzda olan Hava trafik kontrolörü bölümü çok bilindik değil maalesef, çalışma ortamınızdan biraz bahsedebilir misiniz?

2. İstanbul Havalimanı istenilen uluslararası düzeyde hizmeti yerine getirebildi mi bu konuda ne düşünüyorsunuz?

3.ATC, Dünyada en stresli meslek olarak açıklandı. Bu baskıyla nasıl başa çıkabiliyorsunuz? Bu meslekte yer almak isteyenler, kendini bu stres yükü altında kalmaya nasıl hazırlanabilir? Tavsiyeleriniz nelerdir?

4.Hataya havacılığın hiçbir alanında yer verilmediğini, havacılık kanunlarının kanla yazıldığını biliyoruz. Sizin mesleğiniz de son derece dikkat gerektiriyor. Çalışma ortamınızda sizi rahatsız eden durumlar nelerdir?

Bu sorularımıza da cevap bulduktan sonra kendilerinden tavsiyelerini aldık ve ardından öğrencilerimizin sorularına geçiş yaptık. Sorular da tamamlandıktan sonra konuklarımıza başkanımız Emre İsa Çelik teşekkür belgelerini iletti ve etkinliğimiz sona erdi.

Apply Nişantaşı